Me täname
Suured tänud kõigile, kes andsid endast parima, et luua meeldejääv rallielamus nii võistlejatele, kui ka pealtvaatajatele.
Ralli kulges sportlikus plaanis põnevalt kuni viimase rallikatseni. Rallisõitjate osavus, julgus ja kirg rallispordi vastu tegid sellest unustamatu võistluse.
Suur tänu ka kõigile pealtvaatajatele. Teie rõõmsad hõisked ja innustavad sõnad andsid lisamotivatsiooni ning muutsid võistluspäevad eriliseks.
Samuti tahame tänada südamest meie toetajaid, koostööpartnereid ja vabatahtlikke. Teie usk meie ettevõtmisse ning panus selle teostamisse oli hindamatu. Sujuv koostöö ning üksteisemõistmine tagasid sündmuse sujuva kulgemise ning võimaldasid meil pakkuda kõrgetasemelist elamust nii osalejatele kui ka publikule.
Ilma teie toetuseta poleks olnud võimalik seda võistlust korraldada. Teie panus kinnitas meile, et ühine eesmärk ning pühendumine suudavad luua midagi erakordset. Oleme tänulikud, et saime teiega koos töötada ning loodame tulevikus taas teiega koostööd teha.
Jääme lootusrikkalt ootama järgmist Paide Rallyt ning loodame, et tuleb sama hea võistlus või veelgi parem.
Suur aitäh kõigile!
Humus Paide Rally korraldustiim
Väga põneva lõpplahendusega
Humus Paide Rally võitsid Priit Koik ja Kristo Tamm
Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste tänavuse hooaja eelviimane etapp Humus Paide Rally jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega.
Päeva alustasid liidrina Priit Koik / Kristo Tamm (Škoda Fabia Rally2 evo), kelle edu Karl Peder Nordstrandi / Jørn Listerudi (Škoda Fabia SRT Proto) ees oli 2,1 sekundit. Vaid 16aastane Nordstrand ja tema kaardilugeja Listerud ründasid kohe laupäeva avakatsel ja tõusid selle tulemusel 4,1 sekundiga ralli liidriteks. Norralaste edu püsis kuni kaheksanda kiiruskatseni, mille järel liidrikoht taas vahetus ja Koik / Tamm tõusid 0,1 sekundilise eduga taas esikohale. Eestlaste edu enne viimast 28,4 km pikkust kiiruskatset oli norrakate ees 0,5 sekundit.
Kui poolel katsel olid vaheajas külalised koduteedel võistlevatest eestlastest juba 3,8 sekundit kiiremad, siis tugeva lõpuspurdiga suutsid siiski katse 0,1 sekundilise paremusega võita Priit Koik / Kristo Tamm. See tähendas neile hooaja teist Eesti meistrivõistluste etapivõitu. Kui mais sõidetud Rapla rallil võitsid Koik / Tamm lähimate konkurentide ees 0,2 sekundiga, siis sel korral Paides 0,6 sekundiga. Lisaks Paide ralli üldvõidule kuulus Koigile/ Tammele ka esikoht klassis EMV2.
EMV2 klassi teine koht kuulus reedel Paide ralli avakatse võitnud Kaspar Kasarile / Rainis Raidmale (Škoda Fabia R5) +3.13,2 ja kolmandad olid ukrainlased Serhii Poiiko / Ivan Mishyn (Škoda Fabia Rally2-Kit) +5.06,2.
Kui esimese ja teise koha vahe jäi 0,6, siis kolmanda koha võitja selgitamiseks läks vaja reegliraamatut. Urmo Aava / Janno Siitan (Subaru Impreza STi N11) ja Timmu Kõrge / Arro Vahtra (Mitsubishi Lancer Evo X) kaotasid üldvõitjatele võrdselt minut ja 16,3 sekundit, kuid kuna avakatsel olid parimad olnud Aava/Siitan, siis kuulus absoluutarvestuse kolmas koht ja klassi EMV5 võit just neile. Klassi EMV5 teine koht Kõrgele / Vahtrale ja kolmas Ken Tornile / Jaanus Bõstrovile (Subaru Impreza STi N12) +1.28,2.
EMV3 klassis jõudsid finišisse kaks võistluspaari. Klassivõit poolakatele Tymoteusz Abramowski / Sebastian Wach ja teised olid Esmar-Arnold Unt / Raiko Lille. Kahe Ford Fiesta Rally3 autoga sõitnud võistluspaari vaheks jäi lõpuks 4.48,3.
Terve ralli pakkus põnevust ka klass EMV4, millest lõpuks väljusid võitjatena Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally4). Kümnest kiiruskatsest kuus võitnud mehed edestasid finišis Jaspar Vaherit / Timo Tanieli (Ford Fiesta Rally4) 6,5 sekundiga. See oli Jürgensoni / Oja hooaja esimene EMV4 klassivõit. Klassi kolmas koht võistluspaarile Joosep Ralf Nõgene / Aleks Lesk (Peugeot 208 Rally4), kes kaotasid võitjatele 45,2 sekundiga.
Humus Paide Rally Estonian Junior Challenge etapivõit kuulus Jaspar Vaherile / Timo Tanielile, kellele järgnesid Mark-Egert Tiits / Sander Pruul (Ford Fiesta Rally4) +52,3 ja Kevin Lempu / Andre Rahumeel (Ford Fiesta Rally4) +55,2.
EMV6 arvestuses võtsid klassivõidu laupäeval ka roolivõimendi probleemidega hädas olnud Taavi Niinemets / Esko Allika (BMW M3 E36). Enne viimast katsed kaotasid liidritele vaid 5 sekundiga Markus Abram / Rasmus Vesiloo (BMW E46 Compact), kuid viimasel katsel purunenud kaks rehvi tähendasid katkestamist. Klassi teise koha võtsid kümne kiiruskatse kokkuvõttes Markus Tammoja / Patrick Juhe (BMW M3 E36) + 37,1 ja kolmanda Argo Kuutok / Vallo Pleesi (BMW M3 E36) +55,3.
Põnevaks kujunes ka klassi EMV7 lõpplahendus. Kuuenda kiiruskatse järel liidriks tõusnud Robert Kikkatalo / Robin Mark (Honda Civic Type-R) hoidsid edu lõpuni ja edestasid lõpuks lähimaid konkurente 6,4 sekundiga. Viimasel katsel tõusid koha võrra lätlased Madars Dīriņš / Gints Lasmanis (Honda Civic Type-R EP3), kes edestasid kolmandaks kukkunud David Sultanjantsi / Taaniel Tigast (Citroën DS3 R3T) kõigest 0,4 sekundiga.
EMV8 arvestuses polnud Kesk-Eesti teedel vastast Oskar Männametsale / Holger Enokile (Citroën C2 R2 Max). Klassi teine koht põhjanaabritele Petteri Salminen / Jan Lönegren (Toyota Starlet) +2.52,6 ja kolmas Madis Moorile / Mihkel Reimalile (BMW 316i) +4.18,1.
EMV Lada klassi võitjateks tõusid viimase katse järel Kalle Kruusma / Karl Luhaäär (Lada VAZ 2105). Üheksanda katse järel esikohta hoidnud Sander Klaus / Martin Udusalu (Lada VAZ 2105) pidid tehnilistel põhjustel lõpuks leppima teise kohaga. Võitjatest jäid nad maha 1.09,8. Rohkem võistlejaid EMV Lada klassis finišisse ei jõudnud.
Veoautode klassi EMV9 parimad olid kolmandat etappi järjest Tarmo Silt / Raido Loel (GAZ 51). Klassi teine koht Martin Kio / Toomas Tissonile (GAZ 51) +1.37,1 ja kolmas Meelis Hirsnik / Allan Birjukovile (GAZ 51) +2.53,7.
Humus Paide Rally ametlikud tulemused.
Terminal Oil Eesti autortalli meistrivõistluste hooaeg jätkub oktoobris, kui 6.-7. oktoobrini sõidetakse 56. Saaremaa ralli.
Rauno Paltser / EAL
Humus Paide Rally avapäeva lõpetasid liidrina
Priit Koik / Kristo Tamm
Kolme kiiruskatse kokkuvõttes sõitsid välja parima absoluutaja Priit Koik / Kristo Tamm (Škoda Fabia Rally2 evo). Koik / Tamm hoiavad esikohta ka EMV2 arvestuses.
Teiselt kohalt lähevad laupäevale vastu Läti meistrivõistluste klassi LRC1 hooaja 2023 üldliidrid Karl Peder Nordstrand / Jørn Listerud (Škoda Fabia SRT Proto), kes jäävad eestlastest maha 2,3 sekundiga. Poodiumi viimasel kohal lõpetasid Paide ralli avapäeva EMV5 klassi liidrid Urmo Aava / Janno Siitan (Subaru Impreza STi N11).
Päeva kõige pingelisema heitluse pakkusid EMV4 klassi noored võistlejad. Kaks kiiruskatset võitnud Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally4) ja linnakatse teise läbimise parimad olnud Jaspar Vaher / Timo Taniel (Ford Fiesta Rally4) üldvahe on enne laupäevaseid kiiruskatseid 0,4 sekundit. Estonian Junior Challenge arvestuses hoiavad laipäeva eel esikohta Vaher / Taniel.
EMV3 klassi lõpetasid reedel liidrina poolakad Tymoteusz Abramowski / Sebastian Wach (Ford Fiesta Rally3) ja EMV6 klassi Argo Kuutok / Vallo Pleesi (BMW M3 E36). EMV7 klassis olid avapäeva parimad David Sultanjants / Taaniel Tigas (Citroën DS3 R3T), EMV8 arvestuses Oskar Männamets / Holger Enok (Citroën C2 R2 Max), EMV9 klassis Tarmo Silt / Raido Loel (GAZ 51) ja EMV Lada arvestuses Koit Repnau / Hannes Hannus (Lada VAZ 2105).
HUMUS PAIDE RALLY 2023
Paide Rally meeskond sõlmis käesolevaks aastaks nimisponsorlepingu OÜ PMT-ga ning augustis toimuv võidukihutamine kannab nime Humus Paide Rally 2023.
Paide Rally korraldaja Alari Lunts tundis heameelt selle üle, et Paide Masinatehas ja ralli meeskond on oma jõud ühendanud – mõlema osapoole suunaks on ju tehnika, masinad ning Paide linna hoidmine maailmakaardil.
OÜ PMT juhatuse liige Jaan Meikup ütles: “Kuigi ajad on väga keerulised, tuli minu otsus kiiesti. Paide Rally-l osalejad, nii sõitjad kui vaatajad, on tehnika huviline seltskond ja see on see, mis meid seob. Kuna tegemist on kohaliku üritusega, mis eelmisel aastal hästi õnnestus, siis pidasin õigeks võistlust toetada. Paide Rally on hea võimalus kus Paide Masinatehas saab tutvustada oma kaubamärki HUMUS.”
Läbirääkimised OÜ PMT juhi ja ralli korraldusmeeskonnaga olid kiired, sisukad ja positiivsed, sest möödunud aastal toimunud edukas võistlus tõestas ilmekalt ralli korraldajate eesmärke ja motiveeritust.
25.–26. augustini toimuval Humus Paide Rally-l võetakse paljudes kohtades kasutusele Humuse kaubamärki kandvad haagised, mis seotakse ralli elementidega. Läbi selle luuakse üheskoos veelgi võimsam, publikule vaatemängulisem ja sõitjatele tehnilisem rallikogemus.
OÜ PMT ehk Paide Masinatehas on Paidesse registreeritud ettevõtmine, mis toodab nii Eestis kui ka mujal maailmas tuntud kaubamärke, nagu näiteks Meiren ja Humus. Sõsarettevõtte Meireni näol on tegemist tippklassi lumesahkade ja harjadega, Humus on tuntud kui haagiste, koppade, haaratsite ning muu vajaliku tehnika tootja põllumajandus- ja ehitussektorile.
Foto Raido Türner
Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistlustel sõidetakse 2023. aastal kuus etappi
Kristjan Sooper
Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistlustel sõidetakse 2023. aastal kuus etappi. Hooaeg saab üle kolme aasta alguse Lätis, kus jaanuari kolmandal nädalavahetusel sõidetakse Rally Alūksne. Kaks nädalat hiljem Otepääl. Pärast kahte talverallit jätkuvad meistrivõistlused mai alguses Kesk-Eestis, kus kolmandat aastat järjest sõidetakse Rapla ralli.
Juuli teises pooles koguneb lisaks kodustele parematele Tartusse ka kogu autoralli MM-sarja tipp, et võistelda MM-punktidele. Eesti meistrivõistluste arvestuses sõitjad võistlevad WRC Rally Estonial reedel.
Tänavu pärast pikka pausi Eesti meistrivõistluste kalendrisse naasnud Paide Rally on kavas ka eesootaval hooajal, mis on ühtlasi ka autoralli Läti meistrivõistluste vahetusetapiks. Hooaja kolmas kruusaralli sõidetakse Kesk-Eestis augusti viimasel nädalavahetusel.
Meistrivõistluste hooaeg lõpeb traditsiooniliselt Saaremaal, kuhu kogunetakse hooaja lõppvaatuseks oktoobri esimesel nädalavahetusel.
Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste 2023. aasta hooajal jagatakse punkte kümnes klassis ja lisaks meeskondlikus arvestuses. Mitmete osalejate soovil loodi meistrivõistluste arvestusse uus klass EMV Lada.
Veoautode klassi EMV9 võistlejad osalevad lisaks Otepää Talverallile, Raplas, Paides ja Saaremaal.
Kuni 26-aastased sõitjad saavad uuel hooajal heidelda esiveolistel Ford Fiestadel Estonian Junior Challenge 50 000 eurosele peaauhinnale, mille panevad välja Eesti Autospordi Liit, M-Sport Poland ja rehvitootja Pirelli. Juunioride arvestuses lähevad kuuest võistlusest arvesse viis.
Rallikomitee esimees Emilia Abel: „Mul on hea meel, et Terminal Oil jätkab kolmandat aastat autoralli Eesti meistrivõistluste nimitoetajana. Rõõm on 2023. aasta kalendrit lõpuks võistlejate ja pealtvaatajatega jagada ning loodan väga, et uuel aastal näeme rajal rohkem võistlejaid ja raja ääres rohkem rallifänne.
Loodetavasti püsivad head talveolud vähemalt veebruari keskpaigani, et saaks koduseid meistrivõistlusi alustada talverallidega. Viimastel aastatel Eesti meistrivõistluste kalendrisse naasnud Rapla ja Paide rallid on enda koha kalendris leidnud ja võistlejate seas väga oodatud. Teist aastat järjest saavad võistlejad end proovile panna ka koduse MM-etapi raames ja hea meel on tõdeda, et Saaremaa ralli korraldajatel jagub endiselt tahtmist ja pealehakkamist. Loodetavasti pakuvad 2023 hooaja autoralli Eesti meistrivõistlused põnevaid väljakutseid ja meeldejäävaid heitlusi.“
Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste 2023. aasta kalender:
- Rally Alūksne 20.-21. jaanuar
- Otepää Talveralli 4. veebruar
- Rapla Rally 5.-6. mai
- Rally Estonia 21. juuli
- Paide Rally 25.-26. august
- Saaremaa Rally 6.-7. oktoober